۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85611819
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چطور باید به فروشندگان طلای آب شده اعتماد کنیم؟ + بررسی ۶ معیار

تهران- ایرنابازار- اعتماد به فروشندگان طلا با وجود تنوع بالای آن‌ها کار آسانی نیست. اگر به دنبال دردسر کمتری هستید و می‌خواهید به سرعت با خرید طلا سرمایه‌گذاری کنید، طلای آب شده در وبسایت بازار طلا گزینه بهتری برای شماست. خرید در بازار طلا آسان است و دردسر خرید حضوری را ندارد. همچنین برای فروش نیز کارتان تسریع می‌شود و راحت‌تر می‌توانید هر وقت که خواستید طلای خود را به فروش برسانید.

ایرنابازار- خرید طلای آب شده بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بازار طلاست. حالا که شما می‌خواهید طلای آب شده بخرید، باید بدانید که با چه معیارهایی باید یک فروشنده طلا را بسنجید و چگونه می‌توانید به یک طلافروش اعتماد کنید. در ادامه ضمن یادگیری نکته‌هایی درباره خرید طلای آب شده، با معیارهایی برای پیداکردن یک فروشنده منصف آشنا می‌شوید.

معیارهایی که فروشنده طلای آب شده باید داشته باشد

اگر به قصد خرید طلای آب شده نزد یک طلافروش رفتید و خواستید از صحت کار او باخبر شوید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. این معیارها به شما نشان می‌دهد که این فروشنده متقلب نیست و برای خرید طلای آب شده و فروش آن به خودش می‌توانید روی او حساب کنید.

بررسی مجوزها و جواز کسب

حتماً چک کنید که فروشنده طلا از مجوزهای لازم برخوردار باشد. پروانه فعالیت و جواز کسب به شما نشان می‌دهد که این فروشنده معتبر است و در نظام صنفی طلافروشان و طبق قوانین اتحادیه در حال فعالیت است. همین موضوع باعث می‌شود تا اگر در آینده مشکلی در طلای خریداری‌شده شما وجود داشته باشد، راه برای پیگیری باز باشد و بتوانید نزد اتحادیه از او شکایت ثبت کنید.

خوش‌نامی در بازار طلا

معیار دیگر، خوش‌نامی و اعتبار طلافروش مدنظرتان در بازار طلا است. اگر فردی را دیدید که به بدحسابی معروف است، از او طلای آب شده نخرید. از طرف دیگر، طلافروشانی که قدمت بالایی در بازار دارند و روی همین حساب توانسته‌اند اعتبار خوبی کسب کنند، بهترین گزینه شما برای خرید محسوب می‌شوند.

صدور فاکتور طلای آب شده

در هنگام خرید طلای آب شده حتماً درخواست صدور فاکتور داشته باشید. اگر فروشنده به هر علتی از صدور فاکتور امتناع کرد، از او طلا نخرید. طلای آب شده باید فاکتور داشته باشد تا هم در هنگام فروش به مشکل برخورد نکنید و هم مطمئن باشید اصالت طلا واقعی است و همچنین مال حاصل از سرقت یا موارد مشکل‌دار دیگر نیست.

ارائه شناسنامه طلا

درست است که صدور فاکتور الزامی است و در بسیاری از مواقع هم کفایت می‌کند، اما فروشندگانی که حاضرند شناسنامه طلا ارائه دهند، مورد اعتماد ترند. در شناسنامه طلا اطلاعات کافی درباره عیار، خلوص و وزن طلا درج شده و همچنین به آزمایشگاه معتمدی که این طلا را تأیید کرده است نیز اشاره دارد. صدور شناسنامه طلا دیگر خیال شما را از بابت اصالت طلا و عیار آن راحت می‌کند.

چطور باید به فروشندگان طلای آب شده اعتماد کنیم؟ + بررسی ۶ معیار

امکان بازخرید طلا

دقت کنید که طلای آب‌شده‌ای که خریداری می‌کنید حتما ضمانت بازخرید توسط فروشنده داشته باشد. در حالت عادی طلافروش‌ها باید طلای آب شده را از شما بازخرید کنند. در نتیجه اگر طلافروشی با دلایلی مثل اینکه شرایط بازخرید نداریم، حاضر نبود قطعه طلایی که از او می‌خرید را در آینده از شما خریداری کند، مشکلی در این بین وجود دارد و بهتر است به او اعتماد نکنید.

استعلام انگ طلا

بر روی قطعات طلای آب شده، یک شماره انگ درج شده است. شما با استعلام این انگ در سامانه‌های ری‌گیری آنلاین و یا آزمایشگاه‌های معتبر می‌توانید از اصالت و عیار طلا باخبر شوید. مطابقت داشتن اطلاعات استعلام با اطلاعات فروشنده نشانه خوبی برای اعتماد به اوست. اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده‌اید، این قدم آخر شما برای خرید طلای آب شده از فروشنده است.

خرید بی‌دردسر طلای آب شده از بازار طلا

همانطور که دیدید، اعتماد به یک فروشنده طلا مسیری طولانی دارد. برای اینکه به یک فروشنده طلا اعتماد کنید، حداقل باید ۶ معیاری که توضیح دادیم را بررسی کنید که این کار بسیار وقت‌گیر است. حالا تصور کنید که بخواهید تمام این موارد را برای چند فروشنده طلا در بازار توضیح دهید و بررسی‌ها را انجام دهید.

اگر به دنبال یک روش مطمئن و بی‌دردسر برای خرید طلای آب شده هستید، وبسایت بازار طلا راهکار شماست. این وبسایت تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه خریدوفروش طلا را دارد. از جمله این مجوزها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نماد تجارت الکترونیکی (اینماد سه ستاره)
  • پروانه کسب از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی

بازار طلا یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای خرید طلای آب شده است. این سامانه به ازای هر سفارش خرید شما طلای فیزیکی تهیه کرده و نگهداری می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید یک سرمایه‌گذاری با حاشیه سود بالا در بازار طلا داشته باشید و ارزش سرمایه خود را با خرید طلا تضمین کنید.

چطور باید به فروشندگان طلای آب شده اعتماد کنیم؟ + بررسی ۶ معیار

مزایای خرید طلای آب شده از بازار طلا

با خرید طلا از وبسایت بازار طلا شما دردسرهای خیلی کمتری دارید. اگر فکر می‌کنید یکی از دلایلی که باعث می‌شود برای خرید به‌موقع طلا در قیمت مناسب اقدام نکنید، طولانی بودن فرایندها و بررسی معیارهای یک فروشنده قابل اعتماد در بازار است، بازار طلا راهکاری برای شماست تا بتوانید بدون دردسر در طلا سرمایه‌گذاری کنید.

خرید بی‌دردسر: اولین مزیت خرید طلای آب شده از سایت بازار طلا بی‌دردسربودن آن است. دیگر لازم نیست تا بگردید و فروشنده‌ای با کمترین درصد سود را پیدا کنید یا اینکه بخواهید قدم‌های گفته‌شده را برای اعتماد به یک فروشنده بردارید. کافی است در بازار طلا سفارشتان را ثبت کنید تا همه‌چیز خودکار انجام شود.

  • اطمینان از اصالت طلا: بازار طلا مسئولیت خرید و نگهداری طلای فیزیکی را برعهده گرفته است و خیال شما از بابت اصالت طلای خریداری‌شده راحت است.
  • حذف ریسک سرقت: همواره یکی از ریسک‌های نگهداری طلا، به سرقت رفتن آن است. با خرید آنلاین طلای آب شده ریسک سرقت از سرمایه‌گذاری شما حذف می‌شود.
  • کارمزد مشخص: برخلاف بازار سنتی که فروشنده‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و کارمزد هرکدام با دیگری متفاوت است، در وبسایت بازار طلا کارمزد دریافتی از قبل مشخص است و شما می‌توانید برای خرید طلا برنامه‌ریزی داشته باشید.
  • فروش لحظه‌ای: همانطور که با یک کلیک می‌توانید طلای مدنظرتان را به قیمت روز خریداری کنید، با یک کلیک هم می‌توانید طلا را تبدیل به وجه نقد کرده و به قیمت روز بفروشید.

جمع‌بندی

اعتماد به فروشندگان طلا با وجود تنوع بالای آن‌ها کار آسانی نیست. در این مطلب ۶ معیار اصلی را یاد گرفتید تا با استفاده از آن‌ها یک فروشنده قابل اعتماد در بازار طلا پیدا کنید. اگر به دنبال دردسر کمتری هستید و می‌خواهید به سرعت با خرید طلا سرمایه‌گذاری کنید، طلای آب شده در وبسایت بازار طلا گزینه بهتری برای شماست. خرید در بازار طلا آسان است و دردسر خرید حضوری را ندارد. همچنین برای فروش نیز کارتان تسریع می‌شود و راحت‌تر می‌توانید هر وقت که خواستید طلای خود را به فروش برسانید.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.